19 czerwca 2015

Kluczowa rola Poczty Polskiej przy wspieraniu dostępności do e-administracji

Placówki Poczty Polskiej ułatwią dostęp do usług e-administracji.

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji do końca października planuje zakończenie budowy sieci światłowodowych we wszystkich 16 województwach. Dzięki tym inwestycjom MAC wykonuje kolejny krok w celu powiększenia dostępu do e-administracji.

W 2014 roku tylko 21% Polaków korzystało z elektronicznej administracji, podczas gdy średnia w Unii Europejskiej wynosi 33%. Dlatego też placówki Poczty Polskiej będą mogły posłużyć do zwiększenia powszechności tego typu usług.

W planach Ministerstwa jest stworzenie w placówkach Poczty miejsc dostępu do usług administracji elektronicznej. Głównym elementem tego systemu będzie platforma e-PUAP. Obecnie trwa program pilotażowy w pięciu oddziałach Poczty Polskiej w Warszawie.

Ogłoszona niedawno nowa strategia rozwoju Poczty Polskiej zakłada rozwijanie działalności na innych płaszczyznach. Pocztowcy z chcą wprowadzić szereg usług finansowych, ubezpieczeniowych oraz cyfrowych. Porozumienie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz Poczty Polskiej wpisze się w nową strategię spółki, która dzięki utrzymaniu statusu operatora wyznaczonego przez najbliższych 10 lat gwarantuje utrzymanie placówek pocztowych w całym kraju. Jest to aspekt szczególnie ważny dla rozwoju województw wschodnich, które wypadają najmniej korzystnie pod względem dostępu do usług administracji elektronicznej.

 

 

Źródło: politykainsight.pl

« Powrót